Va fer una selecció dels millors mapes disponibles i els va redibuixar en gran format i amb uniformitat entre tots ells. Aquest atles va tenir un gran èxit i es va editar en diversos idiomes tot actualitzant-se fins el 1612.
Abraham Ortelius. Autor desconegut.
És considerat el primer atles modern i avui dia encara se segueix utilitzant la mateixa classificació i estructura que ell va introduir.
D'aquest gran atles, tenim un petit extracte del que el poble de Montcada apareix com a tal, considerat potser com una població rellevant, al costat de La Roca, Molins de Rei, Barcelona, Llinars, Mataró o Granollers.
La grafia de Montcada apareix com Mocada, sembla que degut a l'edició italiana del mapa consultat. Podem veure el poble al costat del riu Besòs:
1570. Theatrum Orbis Terrarum, Abraham Ortelius, ed. italiana 1608
Xavier Colomé

.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Podeu deixar els vostres comentaris, seguint les regles del respecte entre tots els participants. Qualsevol comentari serà d'agrair. Gràcies.