Blogcrowds

dijous, 1 de setembre del 2016

0 Comments:

Post a Comment



Ja tenim el setembre aquí i amb ell una nova entrega de les postals de Punt de Vista.

En aquesta ocasió volem oferir-vos una imatge de la ribera del Besòs, propera al sector de Font Freda, indret exacte on el ferrocarril d'alta velocitat de l'AVE té la seva entrada i sortida al túnel de poc més de tres quilòmetres que travessa el poble de Montcada i Reixac fins el sector de Vallbona.


El túnel que es va encetar des del sector de Font Freda, a partir d'un pou d'atac de grans dimensions, que es va perforar i per on es va baixar la tuneladora, recorre 3.017 metres fins l'altra sortida en terrenys de Barcelona, al barri de Vallbona, on es va construir el pou d'extracció.

D'aquesta manera, el treball de perforació del túnel es va realitzar en sentit nord-sud (Montcada-Barcelona), sota el corredor ferroviari convencional de la línia Barcelona-Portbou.

La tuneladora va ser batejada com "La Montcada" en honor al poble que perforava i va assolir una profunditat màxima de 50 metres, col·locant 1.509 anells de revestiment estructural pels que es van fer servir 10.563 dovelles (estructures de formigó que donen l'estructura circular del túnel), set per cada un dels anells de dos metres i 45 cm de gruix.

La Montcada, de tipus EPB (Escut de Pressió de Terres) i identificada com HK-S 444, va ser fabricada a propòsit per l'empresa Herrenknecht d'Alemanya i va bastir el túnel d'una manera molt automatitzada de tal manera que mentre perforava anava col·locant les dovelles al seu pas.

Mentre "La Montcada" perforava el poble es va monitoritzar 175 edificis i més de 400 vivendes amb un total de 2600 dispositius d'auscultació i control. Es van fer més de 9.000 injeccions de consolidació del terreny per a millorar-ne les condicions i garantitzar el pas de la tuneladora.

El pas pel riu Ripoll va requerir intervencions específiques degut a les aigües freàtiques. Amb ajuda d'escumes de poliuretà especials es va assolir l'objectiu d'obturar les infiltracions que es produïen en aquesta secció del túnel.

En qualsevol cas, ara per ara l'AVE passa per sota de Montcada però l'acord de soterrament de la línia Barcelona-Portbou encara és avui un punt a l'horitzó.

Algunes dades de interès de "La Montcada":

- Longitud total: 105 metres.
- Pes total: 2.300 Tm
- Diàmetre: 11,7 metres.
- Motors: 14
- Pressió màxima de treball: 4,5 bars.
- Potència: 4.900 kW
- Velocitat màxima de gir: 2,9 rpm
- Par de rotació màxim: 37.516 kNm
- Força de contacte: 25.000 kN
- Empenta nominal: 120.759 kN


0 Comments:

Post a Comment



Entrada més recent Entrada més antiga Inici